Un proiect pentru viitorul cetatii

Evosign / Un proiect pentru viitorul cetatii

Un proiect pentru viitorul cetatii

IDENTITATE VIZUALA SI DECORARE

LICEUL TEORETIC DUMITRU TAUTAN

FLORESTI – CETATEA FETEI

Proiectul de identitate vizuala si decorare realizat de catre Evosign pentru Liceului Dumitru Tautan, a fost o provocare de suflet, intr-o perioada dificila pentru societate in ansamblu si pentru educatie in particular.

Credem ca educatia si invatamantul au fost si vor fi componente strategice pentru viitorul societatii romanesti. Ne mandrim cu acest proiect deoarece simtim ca am pus umarul la a realiza un mediu atent studiat de desfasurare a actului de invatare intr-una dintre cele mai moderne scoli din Romania: Liceul Teoretic Dumitru Tautan, Floresti – Cetatea Fetei.

Povestea scolii spusa prin design.

Am plecat la drum motivati fiind de semnificatia si importanta proiectului pentru copiii care invata la aceasta scoala si pentru intreaga comunitate. Ne imaginam uimirea si bucuria din ochii lor la intoarcerea la scoala dupa perioada de izolare de la inceputul anului.  Beneficiind de sprijinul deplin din partea staff-ului Primariei Floresti si a doamnelor directoare din conducerea scolii, fapt pentru care le multumim, am gasit impreuna raspuns la intrebarea: de ce un proiect de identitate vizuala si decorare a acestei scoli? Beneficiind de o arhitectura moderna, fiind deja amenajata, scolii ii lipseau elemente care sa o faca un mediu placut si creativ de invatare, care sa-i confere o personalitate proprie. Am identificat valorile institutiei ce vor fi comunicate in relatia cu elevii si comunitatea pentru a descoperi acea sursă de energie care ii va motiva constant să evolueze.

Pornind de la pozitionarea geografica a scolii, CETATEA FETEI, am ales CETATEA ca motiv de inspiratie in exprimarea identitatii vizuale – stilizata, intr-o nota moderna, vazuta din perspectiva viitorului si a simbolisticii pe care ea o are in localitatea Floresti. Am integrat apoi caracteristicile personajului DUMITRU TAUTAN, acesta regasindu-se in istoria locului ca un erou de razboi dar si un pedagog vizionar.

Astfel am scris povestea scolii, cu forta ce se vrea reprezentata de o astfel de institutie, in mijlocul noilor generatii care vor reprezenta “Viitorul Cetatii”, viitorul comunitatii  Floresti.

Cum am gandit conceptul identitate vizuala si de decorare?

Un punct de pornire in stabilirea strategiei de branding l-a constituit răspunsul la intrebarea “Ce o face unica?”. E prima scoala nou construita de la zero in Romania in utimii 30 de ani.

Plecand de la abordarea cetatii moderne, am optat pentru un design liniar, diferentiat usor pe fiecare palier, jucaus, dinamic, cu elemente tematice contemporane pentru fiecare ciclu educational in parte, care astfel animeaza spatiul si stimuleaza creativitatea copiilor, inserand mesaje inspirationale care sa ii motiveze.

Suportul decorativ al peretilor a constat in alternarea de volume geometrice lavabile in cromatica abordata, in completarea carora am dispus elemente stilizate prin decorare cu autocolant in stil unitar pe fiecare nivel al cladirii. In acelasi timp, conceptul de decorare este in stransa legatura cu conceptul de identitate vizuala si cate se poate de armonios incadrate in elementele de arhitectura ale scolii de care am tinut bineinteles cont.

Ne-am asigurat ca paleta de culori aleasa sa fie in concordanta cu domeniul de activitate, si anume educatia – si sa exprime sentimentul pe care urmarim sa-l transmitem.

Astfel am integrat in paleta de culori folosita indoor si outdoor:

Galbenul – care denota optimism, caldura sufleteasca si creativitate- caracteristici pe care le consideram ca fiind necesare de valorificat si insuflat generatiilor de elevi.
Albastrul – denota siguranta in momentul alegerii institutiei fata de celelalte oferte existente.
Verdelerelaxare, sanatate, avand ca efect reducerea stresului si anxietatii.
Am studiat grupul tinta caruia i se adreseaza scoala Dumitru Tautan si am identificat valorile simbolice ale noii scoli: cum isi propune sa se identifice cu comunitatea, prin intermediul emotiei, empatiei, cum va comprima complexitatea notiunii de educatie intr-un simbol ce va comunica cu elevii si cu familiile lor.

Unitatea școlara pe langa dotarile tehnice si educationale de exceptie (sali de clasa spatioase, table interactive, logistica laboratoarelor, cabinete psihologice si medicale, sala de mese, sala de festivitati, terenuri de sport) a primit acum si haine noi. In functie de nivelul claselor (pregatitoare, primar, gimnazial) peretii sunt decorati cu mesaje / citate motivationale, personaje fantastice, povesti desenate. Abordarea este bazata pe studii de psiho-pedagogie, speciaisti consacrati in domeniu fiind consultati in acest sens.

Identitatea vizuala, brandingul si decorarea scolii este rezultatul implicarii si muncii echipei formate din Evosign, managementul scolii si reprezentantii Primariei Floresti. Este complet dedicat viitoarelor generatii care vor invata aici, un proiect de branding si decorare pentru „o scoala ca afara”, un exemplu de urmat pentru celelalte scoli din Romania.

Fotocredit: AM Dragan srl

Category:

Cluj-Napoca, Noutati, Spatii Publice

Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor personale.