Blog

Evosign / Design interior hotel  / TENDINTELE ANULUI 2021 IN PROIECTAREA UNUI PARC ACVATIC

TENDINTELE ANULUI 2021 IN PROIECTAREA UNUI PARC ACVATIC

Pentru investitorii in sectorul HORECA si turism, perioada aceasta de pandemie a devenit un factor declansator pentru gasirea de solutii inovative si de restructurare a activitatii. Un domeniu cu un interes in crestere este cel al parcurilor acvatice. Oportunitatea consta atat in dorinta oamenilor de a petrece cat mai mult timp in aer liber cat si in lipsa unor proiecte de anvergura pe aceasta nisa.

Intrucat la nivel national tot mai multe stranduri si parcuri acvatice sunt renovate/ construite, consideram ca trebuie sa existe cateva aspecte general valabile, astfel incat proiectele sa devina puncte de atractie turistice pentru cat mai multi turisti din tara si nu numai.

Perceptia fata de petrecere a tipului liber al s-a schimbat odata cu dezvoltarea economica si a inceput sa creasca interesul pentru turismul de agrement, divertisment si relaxare.

Inainte de toate, sa definim conceptul de parc acvatic: un mix de servicii care aduna laolalta familii si prieteni ce cauta un loc de joaca si de agrement. Din nevoia de a acoperi toate cerintele clientilor, se investeste mai mult in proiectare si planificare si in echipamente.

In proiectarea unui parc acvatic tinem cont de urmatoarele:

Alegerea locatiei potrivite

Intregul proces de proiectare a structurii unui parc porneste de la arhitectura peisajului, vecinatati si alegerea temei.

Facilitati

Acoperirea cererii clientilor pe categorii de varste: trebuie create zone de atractie pentru tinerii ce cauta experiente pline de adrenalina (de exemplu: tobogane cu viteza galopanta, scene deschise pentru dans) si zone pentru familii si copii (de exemplu: piscina – val, tobogane rafting, zone de joaca pentru cei mici etc.). Designul peisagistic va intregi intreg conceptul tematic al parcului prin: rauri, iazuri, spatii usor impadurite, gradini impresionante etc.

Activitati auxiliare

Daca locatia permite, propunem atragerea clientilor din imediata vecinatate, prin amenajarea unor zone de luat masa sau a locurilor de joaca la care sa aiba acces cei care lucreaza sau locuiesc in apropierea parcului. Acest tip de “consum secundar” nu doar ca aduce venituri, dar face ca aceasta investitie sa devina parte din comunitate.

Cu alte cuvinte, un concept tematic bine ales si structurat pentru a raspunde nevoilor turistilor va transforma parcul intr-un simbol al zonei, o atractie pentru turistii din toata tara si nu numai. De asemenea, adaptarea arhitecturii si a peisagisticii la forma de relief in care e amplasat parcul este un trend in crestere.

Referinte: www.waterparkplayground.com, www.academia.edu, www.aquaticaexperience.ro

Articol redactat de catre Diana C.

Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor personale.