STRATEGII POST-PANDEMIE PENTRU HORECA
Anul 2020 a fost atipic pentru domeniul HORECA, pandemia punandu-si amprenta asupra evenimentelor private sau publice, prin restrictiile impuse. De aceea, in 2021, in cazul in care legislatia va permite reluarea evenimentelor, va creste numarul de evenimente organizate, multe dintre ele fiind preluate dintre cele amanate anul acesta.
Cu siguranta, provocarea cea mai mare lansata de pandemie este pentru segmentul HORECA. Proprietarii de hoteluri, restaurante, cafenele si sali de evenimente au fost obligati sa gaseasca moduri noi prin care sa functioneze. Printre acestea, noi am identificat 5 tendinte, pe care vi le prezentam mai jos.
Marketing online
Comunicarea cu partenerii si clientii in mediul online a devenit un aspect foarte important pentru restaurante. Pe langa locatie, meniu si designul interior, clientii sunt interesati si de modul in care afacerea se promoveaza online: un site foarte bine gandit, cu interfata adaptata segmentului de piata targetat si cu un continut actual si grafic design customizat – toate acestea ajuta HORECA sa comunice mai usor cu publicul lor tinta.
Concept unitar pentru lantul de restaurant si cafenele
Creste importanta realizarii unor concepte unitare pentru retele de restaurante si cafenele aflate sub acelasi brand.
Format nou pentru food-court
Pentru afacerile ce isi desfasoara activitatea in mall-uri sau spatii comerciale, apare o tendinta de relocare a acestora in spatii mai deschise, de tipul halelor, pietelor, terase, gradini de vara ce pot fi acoperite pe timpul iernii.
Aplicatii mobile
Lanturile de restaurante au investit in aplicatii mobile, de unde clientii pot comanda usor preparatele dorite, beneficiind de promotii, programe de fidelizare si livrare la domiciliu. Acest trend va continua, fara indoiala, si in anii urmatori.
Upcycling – consum etic
Atentia acordata ecologiei genereaza aparitia pe piata a restaurantelor progresiste, care incearca sa reduca cantitatea de plastic folosita si sa atinga obiectivul “zero deseuri”. Acest concept relativ nou se adreseaza unei nise de clienti, care inregistreaza o crestere semnificativa in ultimii ani. Aceste restaurante se bazeaza pe parteneri locali, ferme – care ofera produse cat mai naturale, cultivate fara substante toxice.
Pandemia de coronavirus a impartit HORECA in trei categorii:
– antreprenorii care au luptat sa mentina brandul viu: au identificat oportunitati de dezvoltare si s-au adaptat noilor conditii
– antreprenorii care vor fi depasiti de cheltuilei iarna aceasta si nu vor reusi sa redeschida in primavara
– antreprenorii care au inchis la inceputul pandemiei si care au profitat de asta, renovand si reinventand propriul brand.
Cei care vor iesi castigatori din aceasta criza, vor fi cei care s-au reinventat si care au dezvoltat servicii noi, adaptate pietei, de exemplu serviciul de livrare la domiciliu. Avand la dispozitie programe guvernamentale sau fonduri europene nerambursabile, HORECA este industria cea mai favorizata in aceasta perioada- fapt ce va genera o improspatare a turismului atat din punct de vedere vizual, cat si al calitatii serviciilor oferite.
Referinte:
horeca.ro, metalcom.ro, economica.net, hvs.com
Articol realizat de Diana C.