Blog

Evosign / Design Interior Cafenea  / HORECA SE REINVENTEAZA

HORECA SE REINVENTEAZA

Oare sa fie domeniul Horeca “prins intre ciocan si nicovala” in aceasta perioada de pandemie? Faptul ca au fost introduse restrictii care au avut un efect negativ asupra HORECA este fara indoiala. Totusi, nu se stie cat va dura aceasta situatie, iar viitorul HORECA depinde de cat de mult se va extinde perioada de criza.

Multi dintre cei care isi desfasoara activitatea in aceasta zona spun ca se afla in dificultate. Din pacate, Coronavirusul afecteaza micile afaceri (cofetarii, terase, baruri, cafenele, hoteluri, pensiuni) reducand pana la zero veniturile proprietarilor. Intr-o nota mai optimista, numerosi hotelieri au gasit in aceasta negura a epidemiei cu Covid-19, o oportunitate de a investi in afacerea lor. Desi exista o pauza in turism si nu mai au clienti, respectiv incasari, majoritatea proprietarilor au fonduri pentru reparatii, modernizare sau chiar constructia de noi obiective. Asadar, este Horeca prins intre ciocan si nicovala? Este prins intr-o capcana? Da, cu siguranta! Daca dispare sau renaste, totul tine de alegerea managerilor, de strategia lor de reinventare si de inventivitate.

Companiile trebuie să țină pasul mai mult ca oricând cu tot ce se întâmplă, iar brandurile se adaptează din mers pentru a-și menține sau a-și consolida relația cu publicul țintă. Cei care vor ști cum să răspundă nevoilor și dorințelor românilor, care vor avea deja direcții clare de acțiune și de comunicare vor fi avantajați în această cursă.” (Ștefania Kadima, managing partner Republika)

Multi specialisti sustin teza conform careia turismul s-ar relua in conditii normale abia din anul 2021, altii spun ca si vara aceasta se vor deschide puncte de cazare, insa cu anumite reguli de distantare sociala adoptate de fiecare unitate in parte. Oricare scenariu va fi, noi vedem un viitor colorat pentru HORECA, ba chiar anticipam o perioada in care vor incepe tot mai multe santiere, pentru renovarea sau construirea de noi locatii pentru turisti. Nu de putine ori am intalnit proprietari care isi doreau o schimbare in pensiuni sau hoteluri, insa le era aproape imposibil sa inchida si sa renoveze spatiile. Acum acest lucru nu mai este o problema, iar echipa noastra de designeri si arhitecti va poate ajuta in timpul santierului pentru implementarea corecta a conceptului de design.

Reinventarea pe termen scurt sau lung

Foarte multe restaurante s-au orientat spre livrarea mancarii la domiciliu, desi inainte de criza aceasta era o activitate auxiliara sau inexistenta pentru ele. Totusi, acest lucru nu se preteaza pentru toate restaurantele – spre exemplu, restaurantele premium. Pentru cele din urma, oferim pachete de investitie, formate din arhitectura, design interior, peisagistica si asistenta in timpul santierului, pentru a va ajuta sa fiti pregatiti pentru ziua in care restrictiile vor disparea si clientii va vor trece pragul din nou.

Multe afaceri vor folosi această perioadă pentru a regândi business-urile sau pentru a face diverse upgrade-uri fie în restaurante, în unitățile de cazare sau în spațiile de gătit. Și asta deoarece se știe că succesul oricărui business HoReCA, dincolo de profesionalismul personalului, calitatea serviciilor ține și de atmosfera din incinte.

Modificari in conceptul de design interior pentru hoteluri

  1. Standardele de sanitate vor avea prioritate. Un aspect extrem de important care va fi standardizat va fi legat de aerul respirat in incinta hotelului. Sistemele de recirculare a aerului vor fi schimbate sau upgradate pentru a crea un schimb sigur a aerului curat. Introducerea aerului curat de afara in incaperi va reduce miscarea microbilor de la om la om. Treaba designerilor va fi ascunderea sau includerea in design a acestor sisteme pentru a nu fi expuse intr-un mod inestetic.
  2. Multi arhitecti din intreaga lume discuta despre schimbarea legata de miscarea aerului din interiorul cladirilor inalte. Ei sustin ca va fi nevoie de o reinventare a sistemului de circulatie a aerului, fiind necesara intoarcerea de la vertical, la orizontal. Cu alte cuvinte, se va opta pentru un sistem care va fi montat la fiecare nivel si care va improspata aerul din interior mult mai eficient, mai controlat si responsabil din punct de vedere al raspandirii virusurilor de orice fel.
  3. Foaierele si lobby-urile pot deveni medii sigure si curate prin regandirea intregii zone. Pare a fi un proces destul de costisitor, insa aceste zone de tranzitie vor fi deosebit de importante pentru hoteluri si nu numai – deoarece vor fi mereu tranzitate de numeroase persoane. Ca exemple concrete, arenele, salile de conventii, stadioanele, aeropoartele au deja astfel de zone, create mai ales din motive de Securitate, dar ofera modele simple ce pot fi adaptate in afacerile HoReCa : instalarea de scanere sau senzori, ori alte tipuri de tehnologii ce vor ajuta la depistarea persoanelor suspecte de Coronavirus (sau alte boli in viitor).

Viticultura – inspiratie pentru toti

Poate unul dintre cele mai afectate domenii de activitate aferente HORECA, este viticultura, intrucat consumul de alcool, mai precis comertul sunt oprite. Cramele, barurile si localurile unde se putea consuma un vin de calitate sunt inchise. Ocupam locul 13 mondial la productia de vinuri si speram ca autoritatile vor gasi o cale sa sprijne revenirea acestui sector viti-vinicol. Unii se reinventează în online, optand pentru livrări, cât și pe degustarea vinurilor în mediul virtual, pentru a nu pierde contactul cu consumatorii pe care au reușit în ultimii ani să-i aducă mai aproape de vinurile de calitate.

În viticultură, cele mai afectate sunt cramele care produceau vinuri exclusiv pentru segmentul HoReCa, care nu acopereau segmentul de retail. Pentru aceștia, singurul canal de vânzare a rămas în acest moment online-ul”, spune Alina Iancu, co-fondator CrameRomania și Revino Romania, proiecte ce promovează cramele din Romănia și turismul viticol la noi in țară.

Cea mai inedită soluție de a păstra legătura cu pasionații de vinuri, fie că vorbim de simple degustări sau de lansări de vinuri noi, sunt degustările online pe care le organizează mai multe crame în această perioadă. Cum funcționează? Crama propune un pachet de degustare ce poate fi comandat pentru acasă, se stabilește o dată și o oră pentru o întâlnire virtuală, iar pasionații, prin intermediul platformelor video se „văd” cu reprezentații cramelor și prezintă sau schimbă păreri despre acestea.

Aceasta pandemie ne-a invatat ca este esential sa nu cream doar spatii si locuri inedite, ci si sa cream oportunitati dinamice si integrate pentru interactiunea umana care ofera scop vietii noastre. Spatiile in care ne adunam vor fi si mai importante in lumea post-pandemica; ele vor deveni locuri nu ale exilului sau distantarii, ci ale comunitatii si implicarii. Sa ne asigurăm ca le proiectam pentru a promova comunităti sanatoase si conectate.

Speram ca am reusit sa va starnim interesul spre reinventarea afacerii dumneavoastra, spre modernizare si re-branding. Haideti sa privim partea plina a paharului si sa oferim Romaniei o noua imagine a HoReCa, cu locatii inedite, renovate, noi si vechi, dar fara cusur si cu un design exceptional.

 

Referinte : retailmarketexperts.com , horecanews.ro, gensler.com, hospitalitynet.org

Articol realizat de Diana Crisan

Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor personale.