tendintele anului 2020 in amenajarea hotelurilor
Spre deosebire de multe alte afaceri, hotelurile se bazează aproape în totalitate pe felul în care arată. Aristotel afirma că: „Sufletul nu se gândeşte niciodată fără o imagine.” Iar noi, creatorii de frumos, împărtăşim acelaşi gând. De aceea, designerii cunosc câteva „trucuri” atunci când vine vorba de amenajarea unui hotel, pentru a face oaspeţii să se simtă bine veniţi şi să îi le ofere o imagine care să li se întipărescă în suflete, făcându-i să revină.
În cele ce urmează, vom prezenta aspectele care trebuie luate în considerare atunci când se doreşte construirea sau reamenajarea unui hotel şi ne vom adresa vouă, managerilor şi proprietarilor de hotel, precum şi designerilor.
- Lobby-ul
Lobby-ul este primul contact pe care îl are clientul cu hotelul dumneavoastră, aşadar acesta trebuie să surprindă ochiul vizitatorilor. Fiţi îndrăzneţi şi impresionaţi-vă musafirii.
Un lobby este un spaţiu care provoacă designerul deoarece acesta ar trebui să fie pe placul tuturor tipurilor de clienţi şi trebuie să ofere atât zone private, intime, cât şi zone publice pentru relaxare sau chiar pentru lucru; întrucât tendinţele în afaceri implică călătorii tot mai multe, trebuie asigurat un spaţiu multifuncţional delimitat pentru întalniri formale sau discuţii amicale.
Sunt încurajate ideile creative, precum: plante, baruri, cascade interioare, candelabre impunătoare sau orice consideraţi că invită oaspeţii dumneavoastră să petreacă mai mult timp aici.
2. Camerele
Camerele sunt cel mai important aspect pe care designerii îl iau în considerare în amenajarea unui hotel, deoarece ele reprezintă spaţiul principal în care oaspeţii ar trebui să se simtă ca acasă, fără griji şi beneficiind de toate facilităţile hotelului.
Poate fi o cameră simplă sau una mai elaborată, aceasta depinzând de stilul de ansamblu. Schemele simple de culori pot defini luxul dacă acestea reuşesc să mulţumească oaspeţii şi să îi facă să se simtă bine primiţi.
Partea bună în ceea ce priveşte exprimarea luxului în camera de hotel este că acesta nu implică neapărat candelabre impunătoare sau opere de artă scumpe, ci mai degrabă înseamnă câteva perne supradimensionate.
Designerii de top, precum Petrula Vrontikis, afirmă următorul lucru: “Practică designul sigur: foloseşte un concept”, iar pornind de la acest aspect, amenajarea unei camere de hotel are mereu la bază un concept / stil.
Iată la ce ne-am gândit noi că trebuie acordată atenţie:
- Alegeţi materialele cu atenţie, respectând stilul (modern, clasic, contemporan, rustic). Tapiţeria, covoarele, pernele sau chiar şi pătura de pe pat, sunt toate elemente care ajută în crearea unei atmosfere de “acasă”, păstrând totodată luxul şi eleganţa specifice.
- Iluminatul camerei trebuie realizat astfel încât să răspundă cerinţelor clienţilor. Trebuie amintit că oaspeţii vor dori o luminozitate anume în diferite zone ale camerei, însă obiectele de iluminat nu au doar rol decorativ, iar funcţionalitatea lor nu trebuie îngrădită.
- Odată impusă vanitatea obligatorie, optaţi pentru o oglindă mare, iluminată corespunzător.
- Pereţii trebuie să fie mai închişi la culoare decât tavanul, dar mai deschişi decât podeaua (acest lucru face camera să pară mai mare şi mai fresh). Trebuie folosită o vopsea de o calitate excelentă, care să se deterioreze foarte greu, dar care să fie totodată uşor de întreţinut. Aceasta este o investiţie la care nu are trebui să vă gândiţi de două ori înainte de a o face.
- Se renunţă la clasica combinaţie pat- masă- dulăpior, întrucât acum clienţii aşteaptă să fie surprinşi de către gazdele hotelului.
- Ingredientele “cheie” pentru a avea o cameră de hotel modernă sunt: birouri creative pentru clienţii ce călătoresc în interes de afaceri, unităţi TV interesante şi o canapea extra lângă patul supradimensionat, toate acestea aşezate pe fundalul unui decor definit de culori explozive sau mixuri eclectice, care vor face, cu siguranţă, apel către oaspeţii care doresc să aibă parte de o experienţă unică în sejurul lor.
3. Băile
Băile au încetat a fi privite ca pe nişte camere auxiliare, sau spaţii ce trebuie minimizate, pentru a putea mări livingul. Turiştii moderni se aşteaptă să primească în sejurul lor mai mult decât au acasă. O baie dintr-un resort, care are trăsăturile unui spa, este o invitaţie deschisă către relaxare şi o metodă sigură de atragere a clienţilor într-o promisiune a luxului efemer. Optaţi aşadar pentru: băi aparţinând dormitorului, duşuri- cascadă, cade supradimensionate, chiuvete duble (pentru el & ea), prosoape mari, produse de înfrumuseţare şi un spaţiu mare, încăpător.
4. Spaţiul comun
Un aspect obligatoriu de care se ţine cont în amenajarea unui hotel este crearea unui spaţiu în care oaspeţii pot socializa şi petrece timpul, în afara camerei.
Un astfel de spaţiu dedicat deconectării de mijloace media, internet sau dispozitive electronice, poate introduce o tematică particulară sau expune arta pe care nu aţi putut-o integra în alt loc. Deoarece scopul pentru care este conceput spaţiul este acela de a încuraja comunicarea, se poate opta pentru folosirea culorilor puternice, a tuturor tipurilor de scaune, fotolii, perne confortabile, un open-bar pentru mic dejun sau gustări, precum şi jocuri care pot conduce la legarea de noi prietenii între clienţii hotelului dumneavoastră.
5. Restaurantul
Puţine restaurante din incinta hotelurilor îşi păstrează imaginea DOAR pe baza practibilităţii. A găti este o artă şi tot aşa ar trebuie să fie şi “spaţiul expoziţional”, prin urmare, multe restaurante s-au transformat în adevărate spaţii memorabile mulţumită designului. Tematica restaurantului devine cartea de vizită a hotelului, provocând astfel designerii să îşi depăşească limitele, dând frâu liber creativităţii şi transformând locaţia într-o destinaţie de sine stătătoare.
6. Elemente centrale
În amenajarea unui hotel modern, fiecare cameră trebuie să aibă cel puţin câte un element central, care să atragă atenţia. Acesta poate fi fie o piesă de artă din colecţia hotelului, fie un şemineu, sau un dispozitiv de înaltă tehnologie. Aceste elemente conferă camerei o identitate proprie, informând oaspeţii că există o poveste în spatele felului în care a fost amenajată camera, dând naştere intrigii şi curiozităţii de a afla care este povestea.
7. Indoor – outdoor
Deţinătorii de hoteluri moderne au integrat “principiul” experienţei senzoriale în serviciile oferite- încercând să păstreze tranziţia indoor- outdoor cât mai eterică (diafană) cu putinţă.
Cu toate că se măresc camerele cu ajutorul teraselor sau punţilor largi, natura este adusă înăuntru în toate formele. Panouri de lemn, decoraţii din piatră, verdele luxuriant, cascade interioare- acestea fiind doar câteva dintre elementele care îi ajută pe oaspeţi să se elibereze de tensiune şi stres.
Durabilitatea este un aspect delicat căruia proprietarii hotelurilor îi răspund prin minimizarea costurilor pe termen scurt, însă venim în ajutorul dumneavoastră şi vă prezentăm câteva dintre tendinţele actuale în ceea ce înseamnă să ai un hotel “verde” (respectând natura şi resursele naturale) : alegeţi ferestrele mari, deoarece acestea conferă lumină naturală, căutaţi materiale de construcţie naturale, pereţi şi acoperişuri “verzi” (puţin sau deloc poluante), plasaţi coşuri de gunoi pentru reciclare, robineţi electronici, optaţi pentru achiziţionarea alimentelor din gospodăriile sau fermele locale şi implementaţi un sistem de reciclare a apei.
8. Focusaţi-vă pe arta locală
De obicei arhitectura modernă se distanţează tot mai mult de originile locale, făcând astfel ca designul unei clădiri să spună nimic despre locaţia sa. Din fericire, din ce în ce mai mulţi proprietari ce construiesc hoteluri, au realizat că adăugând arta locală în designul clădirii, vor îmbunătăţi percepţia oaspeţilor cu privire la locul unde este amplasat hotelul şi va crea o experienţă autentică. Pornind de la sculpturi mici şi fotografii şi ajungând până la instalaţii la scară largă, puteţi integra cu success un proiect de artă în imaginea hotelului.
9. Tehnologia
Nu toată lumea caută să se cazeze într-un loc hi-tech, mulţi având tendinţa de a se deconecta în timpul vacanţei. Cu toate acestea, tot mai multe hoteluri se concentreză pe a-i păstra pe clienţi “conectaţi” cu orice preţ. Cu siguranţă, un mod eficient de a încuraja turismul de tip business, este acela de a oferi camere prietenoase cu tehnologia, care să încurajeze fluxul de muncă, şi astfel fidelizând clienţii.
Hotelurile nou construite oferă posibilitatea ajustării luminii, sunt dotate cu aer condiţionat şi jaluzele- care s-au dovedit a fi mult mai potrivite pentru un mediu de lucru. O altă tendinţă este aceea de a dota recepţia cu tablete PC pentru check-in şi printarea biletelor de avion, precum şi alte asemenea dispositive ce îi pot ajuta pe oaspeţii dumneavoastră să realizeze singuri anumite conexiuni.
Surse de inspiratie pentru articol:
www.impressiveinteriordesign.com
Articol realizat de catre Diana C.